21 octombrie 2025
OAMGMAMR Filiala Argeș
Stiri

OAMGMAMR FILIALA ARGEȘ ÎNCEPE ACTIVITATEA DE ELIBERARE A AVIZULUI ANUAL PENTRU AUTORIZAREA EXERCITĂRII PROFESIEI DE ASISTENT MEDICAL PENTRU ANUL 2026

Începând cu data de 06.10.2025, OAMGMAMR Filiala Argeș derulează activitatea de eliberare a avizului anual necesar exercitării profesiei de asistent medical generalist/asistent medical/moașă pentru anul 2026.

Asistenții medicali au la dispoziție aceleași modalități de transmitere/depunere a documentelor: prin poșta electronică, la adresa de e-mail ag-secretariat@oamr.ro sau la sediul filialei, aflat în Pitești, str. Victoriei nr. 57.

Pentru evitarea timpilor de așteptare, aglomerației și fluidizarea primirii și înregistrării documentelor, îndemnăm și încurajăm membrii filialei să utilizeze cu precădere corespondența on-line, prin transmiterea pe e-mail a documentelor scanate. 

1. DOCUMENTELE NECESARE PENTRU ELIBERAREA AVIZULUI ANUAL ÎN REGIM SALARIAL SUNT URMĂTOARELE:

a) Cererea tip (descarcă aici);

b) Copia asigurării/asigurărilor individuale de răspundere civilă pentru greşeli în activitatea profesională, valabilă pentru perioada 01.01.2026-31.12.2026:

– 10.000 de euro – asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care exercită profesia in unități sanitare cu paturi (secții/compartimente de spitalizare continuă, de spitalizare de zi, servicii, laboratoare, ambulatorii integrate, ambulatorii de specialitate, structuri de primire a urgențelor), unități specializate de urgen ță și transport sanitar publice sau private, centre si unități de transfuzii sanguine;

– 4.000 de euro – asistenții medicali generaliști, moașele și asisten și medicali care exercită profesia în unități de medicină primară, cabinete de medicină școlară, unități medicale ambulatorii de specialitate care funcționează independent, cabinete medicale individuale, cabinete și unități medicale mobile, unități de asistență medico-socială;

– 2000 de euro – asistenții de farmacie, indiferent de locul de muncă din farmacii cu circuit inchis sau deschis;

– 2000 de euro – asistenții medicali de igienă şi sănătate publică și asistenții medicali care îşi desfăşoară activitatea in Direcțiile de sănătate publică, institutele de medicină legală.

c) Raport per salariat din REVISAL, datat și certificat pentru conformitate, cu termen de valabilitate 30 de zile de la data emiterii, pentru solicitanții cărora nu li se reține cotizația de membru pe ștat de plată;

d) Cumularea în anul 2025 a numărului minim de credite – 30.

e) Dovadaachitării cotizației pentru anul 2026;

f) Certificatul de sănătate fizică și psihică pentru asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care exercită profesia după vârsta de 65 de ani.

2.DOCUMENTELE NECESARE PENTRU ELIBERAREA AVIZULUI ANUAL ÎN CAZUL EXERCITĂRII ÎN REGIM INDEPENDENT A PROFESIEI, ÎN CALITATE DE PERSOANĂ FIZICĂ INDEPENDENTĂ:

a) Cererea tip (descarcă aici);

b) Copia asigurării/asigurărilor individuale de răspundere civilă pentru greşeli în activitatea profesională, valabilă pentru perioada 01.01.2026-31.12.2026 (suma asigurată 20.000 euro);

c) Cumularea în anul 2025 a numărului minim de credite – 30.

d) Contractul de prestări servicii încheiat cu unitatea sanitară;

e) Certificatul cu Codul de înregistrare fiscală (CIF) de la ANAF;

f) Dovada achitării la zi a cotizației de membru – cu regularizare în baza declarației anuale de venit depusă la Administrația Finanțelor Publice- (documentul de plată și verificarea în înregistrările filialei).

3.DOCUMENTELE NECESARE PENTRU ELIBERAREA AVIZULUI ANUAL ÎN CAZUL EXERCITARII PROFESIEI ÎN REGIM DE VOLUNTARIAT SUNT URMĂTOARELE:

a) Cererea tip (descarcă aici);

b) Copia asigurării/asigurărilor individuale de răspundere civilă pentru greşeli în activitatea profesională, valabilă pentru perioada 01.01.2026-31.12.2026, potrivit valorilor corespunzătoare unității în care se efectuează voluntariatul;

c) Cumularea în anul 2025 a numărului minim de credite – 30.

d) Copia contractului de voluntariat încheiat cu unitatea care organizează și administrează activități de voluntariat și fișa de atribuții a voluntarului;

e) Dovadaachitării la zi a cotizației – 120 lei.

Plata cotizațiilor de membru se efectuează exclusiv prin transfer bancar în
contul RO48BREL0002001799710100, LIBRA INTERNET BANK, Beneficiar OAMGMAMR FILIALA ARGEȘ, CIF 15466107.

Asistenții medicali aflați în una dintre situațiile enumerate mai jos, vor solicita reînnoirea Certificatului de membru și vor avea în vedere următoarele precizări:

a) Cei care și-au schimbat numele vor prezenta acte doveditoare, după caz:

・ copie CI;

・ copie a documentului de schimbare a numelui (certificat de căsătorie, hotărâre desfacere căsătorie);

・ Certificatul de membru în original.

b) Absolvenții de școală postliceală/facultate, care s-au înscris în OAMGMAMR pe baza adeverinței eliberată de unitatea de învățământ, vor prezenta copie după diploma de absolvire, Diploma de absolvire în original și Certificatul de membru în original.

Pentru buna desfășurare a procesului de avizare și pentru celeritatea acestuia, adresăm rugămintea asistenților medicali să se îngrijească de depunerea completă și corespunzătoare a documentelor precizate în acest anunț.

Informații suplimentare pot fi obținute la secretariatul OAMGMAMR Argeș, telefon 0348 401 082 sau la adresa de e-mail ag-secretariat@oamr.ro.

Programare unități sanitare (descarcă aici)